پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازیکنان رئال
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 330
نویسنده : حسین فهیمی

 افتخارات و بیو گرافی بنزیما

                                

 

علاقه ی او به فوتبال از حومه ی شهر لیون که او در آن رشد یافت آغاز شد . در 9 سالگی به المپیک پیوست ، شش سال بعد او به مدرسه ی ولاژ تولا پیوست.

کریم ینزما (19 دسامبر 1987) اصلیتی مانند زیدان دارد . هر دوی آنها در منطقه ی کابیلیای الزایر ریشه دارند. دا لاکهال بنزما ، پدر بزرگ کریم ، در آنجا می زیست تا این که بالاخره در دهه ی 50 ، خانواده ی بنزما به لیون کوچ کردند . بازیکن رئال اولین ضربه ی خود در زمین چمن به توپ را در ال برون ، در شمال شهر لیون زد . " هنوز صدای موسیقی رپ ماشین جوانانی که با خوشحالی از آنجا می گذشتند را به یاد می آورم . من همیشه با برادر کوچکم بازی می کردم ، من حمله می کردم و او دفاع می کرد ." کریم دز یک خانواده ی نه نفره ششم است . (پنج دختر ، چهار دختر) پدرش کارمند مجلس بود و مادرش خانه دارد .

او همچنان به بازی در مدرسه ی ژان لورگت ادامه داد و سپس به ترایون بارون پیوست . او در این تیم توانست با هت تریک در برابر یک تیم لیونی ، نظر چند استعدادیاب را به خود جلب کند . او در آنجا اولین قراردادش را با المپیک منعقد کرد و شش سال بعد راهی مدرسه ی ژان مولین و تیم ژرلاند ولاژ تولا شد . خانواده اش به تشویق او می پرداختند . سلی ، خواهرش آن زمان را به یاد می آورد :" به یاد می آورم که همیشه در زمین فوتبال بود و با افرادی که سه چهار سال از او بزرگتر بودند بازی می کرد . او بیشتر در زمین فوتبال راحت بود تا در مدرسه.

او در طبقه پنجم مدرسه تولا ولاژ اتاق داشت ، با چشم انداز استادیوم ژرلاند (استادیوم المپیک)" یاد گرفتم که چطور باید در یک خوابگاه زندگی کنم" حالا یانیس تافر (ستاره ی جوان لیون) به گفته ی خودش این اتاق را تصاحب کرده است . 

بنزما در در فوریه 2007 به اکیپ گفت : واقعا من هیچگاه علاقه ای به لیگ فرانسه نداشته ام ، قلب من همیشه در مادرید بوده است .

مربی تولا ولاژ که بازیکنانی چون ژولی ؛ مالودا ، بن عرفا و برونو انگوتی را به جهان فوتبال معرفی کرده است مسئول جلا دادن این مروارید فرانسوی بود . مخصوصا از لحاظ بدنی . در شش سالی که کریم پیش از بازی در تیم اصلی ( برابر متز در 2004) حاضر شود ، با برنامه های قدرتی و سرعتی مربی اش گیامه تورا به خوبی آماده شده بود . " در آن دوره سرعت تست دو را از 25.50 ثانیه به 21.30 قانیه رساند " در نوامبر 2003 ، او با زدن دو ، سه گل در هر بازی مورد توجه قرار گرفت . از آن به بعد او توانست عنوان قهرمانی فرانسه (16 و 18 سال) فینال جام حذفی در 2005 ، اولین بازیش برای لیون را انجام دهد.

بنزما 17 ساله ، از یک جوان جویای نام در حال تبدیل شدن به یک ستاره ی بزرگ بود . همه او را با هانری مقایسه می کردند که موجب آزردگیش می شد . در جام گامبردیا که جام معتبر زیر 18 سال فرانسه است درحشید و با دو گل دیرهنگامش زمینه ی قهرمانی تیمش را فراهم ساخت . در ابتدای کار در المپیک (2005) در استاده فرانس با دو گلی که زد زمینه ی برد 6 بر 2 تیمش برابر استراسبورگ را فراهم ساخت .


مدیران وقت لیون در سال 2003 از پذیرش این بازیکن سر باز زدند ، درست مانند پلاتینی که در زمان بازیگریش با مخالفت متز مواجه شد و در نانس فوتبالش را ادامه داد . آرماند گاریدو اولین مربی کریم به او گفت : "او فقط یک بازیکن آماتور است و توجه کسی را نمی تواند به خود جلب کند ." اما کریم در بازی تیمش با سوشو که با نتیجه ی 4-0 به پایان رسید تمام نگاه ها را به خود جلب کرد . مربی تیم اصلی سوشو ، گای لاکومبه آنجا بود و کریم چشمان او را به خود خیره کرده بود . رن پیشنهاد دو میلیون یورویی را برای کریم 15 ساله مطرح کرد ، آژاکس نیز به جمع مشتریان او پیوسته بود.

سر انجام ژان میشل آئولاس نظر خود را تغییر داد . در نوامبر 2003 ، کریم به جمع بازیکنان المپیک پیوست و در حالی که تنها 16 سال داشت در هشت ماه 38 گل به ثمر رساند . این رکورد را تنها سدریک بودرم (بازیکن فرانسوی که در سالهای 92 تا 92 در المپیک بود) توانسته بود بدست آورد .

در همان فصل ، کریم در فینال تورنمنت مونتاژیو برابر نانت درخشید (برد چهار بر صفر) آرماند گارید (مربی) یک تصویر را در ذهن خود ثبت کرده است :" بدون شک او بهترین بازیکن و بهترین گلزن این رقابتها بود " . حالا حمایت رنه ژرارد ( بازیکن فوتبال در دهه 60 و سپس مربی تیمهای پایه) را پشت سر خود داشت :" تو یک ستاره هستی ، چطور هنوز قرارداد حرفه ای نبسته ای ؟" او سپس به تیم زیر 17 سال فرانسه در سوئیس ملحق شد (در کنار دیگر بازیکنان مستعدی چون بن عرفا ، نصری و مندز) .

او پس از آن گام دیگری برداشت و به تیم زیر 18 سال المپیک پیوست و در 14 بازی با 12 گلی که به قمر رساند موجب قهرمانی لیگ فرانسه شد . نمایش حیرت انگیز این بازیکن از چشمان پل لژون (مربی تیم اصلی) دور نماند و سرانجام در 15 ژانویه 2005 فرصت حضور در تیم اصلی را بدست آورد . بنزما در دقیقه 77 وارد زمین شد و پاس گل دوم المپیک را به نام خود به ثبت رساند . چند روز بعد ، او اولین قرارداد حرفه ای خود را با تیم اصلی به ثبت رساند .

رویایش برای حضور در چمپیونزلیگ خیلی زود به حقیقت پیوست و در بازی با روزنبرگ (در حالی که 17 سال داشت) گلزنی کرد . او در حال ستاره شدن بود و نامش بارها و بارها در روزنامه های فرانسوی نوشته می شود . سپس الجزایر از او خواست که دعوتشان را بپذیرد و او این گونه جواب داد : " به فرانسه امید بیشتری دارم" دومنک چند ماه بعد او را برای بازی دوستانه برابر یونان دعوت کرد . کریم مصدوم شد و از این بازی باز ماند . وی گفت :" باز خواهم گشت" و این کار را برابر اتریش در سال 2007 انجام داد .

با قد 182 سانتی متری و بدن ورزیده شده در مدرسه ی تولا ولاژ کریم تبدیل به یک گلزن قهار شده بود . لوئیز فرناندز وضعیت او را این گونه توصیف کرد :" او مانند مورینتس در زمان اوجش است . نه تنها برای قدرتش ، بلکه برای مهارتی که همچون هانری دارد . او یک جرقه نیست ، نیاز ندارد که زیاد با توپ بازی کند و با چند ضربه ی کوچک می تواند گلزنی کند "
 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 13:13 | آرشیو نظرات
نام : ريکاردو ايزاکسون داس سانتوز ليته کاکا

 

تولد:1982/4/22 

محل تولد:برازيلياي برزيل                                              

قد:۱۸۵

وزن:۷۳

 نام پدر : بوسکو ايزاکسون پريرا ليته مهندس راه و ساختمان
نام مادر: سيمون کريستيانو داس سانتوز ليته دبير زيست شناسي
نام برادر: رودريگو ايزاکسون داس سانتوز ليته فوتباليست در تيم  ريميني سری ب ایتالیا

دين: مسيحي پروتستان(گرایش به دین اسلام شایعه بود)

رنگ مورد علاقه: سفيد
آشاميدني مورد علاقه:آب
بازيگر مورد علاقه: جوليا رابرتز، تام هنکس               
موسيقي :
 موسيقي کليسا

فیلم مورد علاقه:گلادیاتور.تروی

کتاب مورد علاقه: انجيل

کاکا از جمله بازیکنانی است که فوتبال را در سن کم آغاز کرده است و در همان آغاز فوتبال را با گل زدن شروع کرد.وقتی که ۱۸ سال سن داشت در هنگام تعطیلات به خانه مادر بزرگش رفت و در استخر روي دايو پرش يک لحظه تعادلش رو از دست داد و با کناره ي استخر برخورد کرد که در اثر اين برخورد شش  مهره ي ستون فقراتش شکست.وهمین اتفاق میتونست که کاکا رو از رویایش یعنی فوتبال برای همیشه از دست بده ولی با اعتقاد به خدا و عيسي مسيح(ع) سلامتي خودش رو به دست آورد چون در اون زمان وقت بيشتري براي خواندن کتاب هاي ديني داشتو در حال حاضر هم بعد از هر گل دستاش رو به سمت آسمان بلند مي کنه و از مسيح تشکر مي کنه و همین امر نشون میده که کاکا یک انسان متعصب و مذهبی هست.

کاکا در یک بازی دوستانه و در مقابل تیم رئال مادرید بود که در قالب تیم منتخب ستارگان جهان به میدان رفته بود و با گلی که به ثمر رسوند خودش رو به فوتبال جهان معرفی کرد.کاکا از جمله بازیکنان برزیلی است که بر خلاف سایر ستارگان برزیلی دیگر در یک خانواده ثروتمند و متمدن متولد شده است و فوتبال خود را از سیستم جوانان سائوپائولو شروع کرد و وقتی دیگر هم تیمی های خود را که با فقر زندگی می کردند مشاهده می کرد متاثر می شد.ودر سال ۲۰۰۲ توانست توپ طلای برزیل را کسب کند.ودر سال ۲۰۰۳ به تیم میلان پیوست.

در جام جهاني 2002 حدود  19 دقيقه مقابل کاستاريکا بازي کرد . و در اولين بازي مقدماتي جام جهاني مقابل بوليوي به میدان رفت که اتفاقا گل هم زد.اما در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان یکی از ارکان تیمش به حساب می اومد که به رویای قهرمانی نرسید:این هم آمار او در جام جهانی:

تعداد بازی ۵ -دقایق بازی۴۱۲ -گل زده ۱(مقابل کرواسی) -پاس گل۱ -شوت به سمت دروازه۱۰ -شوت در چارچوب۳ -کارت زرد۰ -کارت قرمز۰ -ارتکاب خطا۷ -مورد خطا۱۷ -آفساید ۰

کاکا با دختر مدير نمايندگي شرکت کريستين ديور در برزيل که متولد: 1987 که با اين ميزان تحصيلات مي خواد وارد تجارت بشه در سن 16 سالگي با کاکا نامزد شدند و 2005/12/23 در هتل هايت سائوپائو لو که اولين بار همديگر رو اونجا ديده بودند با هم ازدواج کردند. علاوه بر این کارولین اضافه بر پرتغالی که زبان مادریشه به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی،ایتالیایی مسلطه و همچنین کاکا در مصاحبه با مجله نوولا ۲۰۰۰ ازدواج با کارولین را بهترین تصمیم خود بعد از پیوستن به میلان عنوان کرد گفت:برزیل،ميلان و کارولین به همراه خانواده ام زیباترین چیزها در زندگی ام هستند و آنها را عاشقانه دوست دارم.۲۳ دسامبر بی نظیرترین روز زندگی ام بود.خوشحالم که در شهر سائوپائولو با کارولین ازدواج کردم.من‌ و کارولين‌ مدت‌ زيادى‌ است‌ که‌ همديگر را مى‌شناسيم‌ و هميشه‌ او را دوست‌ داشته‌ام. کارولين‌ درس‌ مى‌خواند و به‌ تازگى‌ هم‌ در زمينه‌ طراحى‌ لباس‌ با جورجو آرمانى‌ که‌ از دوستان‌ خانوادگى‌ ما به‌ حساب‌ مى‌آيد کار مى‌کند. او استعداد زيادى‌ دارد و مطمئن‌ هستم‌ در راهى‌ که‌ پيش‌ گرفته‌ موفق‌ خواهد شد. خوشحالم‌ در کنار کارولين‌ زندگى‌ مى‌کنم.

او طرقدار تیم فراری است.به عقیده او فراری بی رقیب ترین تیم اتومبیل رانی در جهان است.کاکا از زمانی که آیرتون سنا در آن عضویت داشت عاشق این تیم بوده.با اینکه سن کمی داشته ولی او را خیلی دوست داشته است.او معتقد است برای برزیلی ها سنا یک قهرمان ملی است.به عقیده او شوماخر، باريچلو و آلونسو از بهترین رانندگان فرمول یک جهان هستند.او همچنین والنتینو روسی را جسورترین راننده ای می داند که تا به امروز روی پیست های موتورسواری دیده است.روسی یکی از دوستان نزدیک کاکاست.کاکا هم چندین بار مسابقاتش را از نزدیک دیده است.ولی چون رابطه خوبی با موتورسیکلت ندارد اصلا دوست ندارد جای روسی باشد.اما او را به خاطر مهارت هایش می ستاید.

همچنین کارلوس آلبرتوپریرا سرمربی تیم ملی برزیل درتوصیف کاکا او را یکی از بهترین ستارگان کشورش در 50 سال اخیر می داند.این هم چند تا از نظرات مهم کاکا:

چه تفاوت هایی بین برزیل واروپا در خصوص پرورش بازیکنان جوان وجود دارد؟

مسلماَ برزیل و مسایلی که دراین باشگاه وجود دارد با اروپا تفاوت های بسیار زیادی دارد .باشگاه های برزیل به دلیل این که استعدادهای زیادی در اختیار دارند از سیستم پرورش جوانان و نوجوانان بهتری بر خوردار هستند ومعمولاَ به دلیل مشکلات مالی بیشتر روی بازیکنان بومی تکیه می کنند اما احساس می کنم در ایتالیا بیشتر تیم ها حوصله پرورش بازیکنان بزرگ را ندارند وبیشتر ترجیح می دهند ستارگان جوان آمریکای جنوبی را خریداری کنند.

دستمزدهایی که این روزها بازیکنان دریافت می کنند چگونه است؟ منصفانه یا بسیار نجومی؟

به نظرم با توجه به نقش بازیکنان در فوتبال منصفانه است. تماشاگران برای دیدن بازیکنان مورد علاقه شان به ورزشگاه ها می روند و حضور این ستارگان است که هم چنین دستمزدهایی پرداخت می شو د و من آ را به خوبی نمی دانم.NBA فوتبال را جذاب می کند.

چه‌ نوع‌ موسيقى‌ را دوست‌ داري؟
من‌ موزيک‌ را خيلى‌ دوست‌ دارم‌ و برايم‌ فرقى‌ نمى‌کند کدام‌ نوعش‌ باشد. موسيقى‌ برزيلى‌ و ايتاليايى‌ را بيشتر از بقيه‌ گوش‌ مى‌کنم‌ چون‌ رابطه‌ نزديکى‌ با زندگى‌ام‌ دارند ولى‌ به‌ غير از موسيقى‌هاى‌ «Heavy» همه‌ چيز را مى‌پسندم.

روزهايى‌ که‌ در امیلان سپرى‌ کرده‌اي چطور بوده‌ است؟
زيبا و دوست‌داشتني. من‌ با تمام‌ قلبم‌ ميلان‌ را انتخاب‌ کردم‌ و هيچ‌ وقت‌ بابت‌ اين‌ موضوع‌ احساس‌ نگرانى‌ و ترس‌ نکردم. در دو سال‌ گذشته‌ تجربيات‌ زيادى‌ از بازى‌ در يک‌ تيم‌ بزرگ‌ اروپايى‌ آموختم‌ و با بازيکنانى‌ صاحبنام‌ همبازى‌ شدم‌ و حالا مى‌خواهم‌ به‌ رؤ‌ياهايى‌ که‌ در سر دارم، دست‌ يابم، روزهاى‌ زيبا در کنار قهرمانى‌هاى‌ بزرگ.

تعطيلات‌ را چگونه‌ طی می کنی؟
تابستان‌ امسال‌ کمى‌ متفاوت‌تر با تابستان‌هاى‌ گذشته‌ بود چون‌ جام‌جهانى‌ را به‌ پايان‌ برده‌ بوديم‌ و عدم‌ موفقيت‌ برزيل‌ باعث‌ شده‌ بود تا بيشتر نياز به‌ استراحت‌ داشته‌ باشم‌ و خوشحالم‌ همسرم‌ وضعيت‌ را کاملاً‌ درک‌ کرد و به‌ همين‌ خاطر زياد به‌ سفر نرفتيم‌ و بيشتر در کنار خانواده‌ام‌ در سائوپائولو بوديم.

بهترين‌ دوستان‌ قديم‌ و جديد رو بگو؟
دوستان‌ زيادى‌ دارم. در برزيل، ايتاليا و اروپا. رابطه‌ام‌ در خارج‌ از اينجا با رونالدو، روکه‌جونيور و روبينيو خيلى‌ خوب‌ است‌ و در ميلان‌ هم‌ نمى‌توانم‌ از کسى‌ نام‌ ببرم‌ چون‌ همه‌ از بهترين‌ دوستان‌ من‌ هستند ولى‌ به‌ هر حال‌ رابطه‌ام‌ با ديدا، کافو، آموروسو و سرجينيو به‌ خاطر گذشته‌هايمان‌ در برزيل‌ خيلى‌ نزديکتر است.ولی شوچنکو را بهترین مهاجم دنیا می دانم.

نقش مدیر برنامه در موفقیت یک فوتبالیست چگونه است؟

هر بازیکنی که یک مدیر برنامه حرفه ای داشته باشد می نواند با خیال راحت تری به فوتبال ادامه بدهد. بسیار دشواراست که هم بتوان روی فوتبال ومسایل درون میدان وهم مسایل حاشیه ای تمرکز کرد وبه همین دلیل باید موضوعات مربوط به رقم دستمزد وانتقالات را به مدیر برنامه سپرد.

بهترین نوع برخورد به رسانه ها و مطبوعات چیست؟

در فوتبال ارتباط مناسب با رسانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست. این به معنی مصاحبه های هر روزه ممتعدد با روزنامه ها نیست اما نباید نقش رسانه ها را در فوتبال نادیده گرفت. بهترین راه حل این است که به صورت معقول وبدون هیچ حاشیه با رسانه ها ارتباط داشته باشیم.

آیا بازیکنان امروز با مشکل تعداد بازی ها در یک فصل روبه رو هستند؟

چاره ای جز پذیرفتن این وضعیت نداریم. در فوتبال حرفه ای امروز باید با این مساَله کنار بیاییم. هرچند هم اگر تعداد بازیها کم باشد. ممکن است هیجان فوتبال بازی کردن از بین برود. در هر صورت نمی توانم به این سوَال پاسخ درستی بدهم. اگر بپذیرم تعداد بازیها بسیار زیاد وفشرده است باید مقامات اجرایی تصمیمی در این خصوص بگیرند.

آیا دوپینگ مشکل بزرگ فوتبال امروز است. در این خصوص چه کاری می توان انجام داد؟

دوپینگ موضوعی خارج از کنترل نیست اما باید شرایط برخورد با آن بدقت بررسی شود. گاهی اوقات یک بازیکن از داروهای مجاز برای افزایش قدرت بدنی خود استفاده می کند اما با حاشیه وجنجال فراوان متهم به دوپینگ می شود. در هر صورت این موضوعی است که باعث زشت شدن چهره یک ورزشکار می شود وباید از بروز بیشتر آن جلوگیری کرد.

امروز

این بازیکن سرشناس با قراردادی گران قیمت به کهکشانی ها پیوسته و در این تیم پیراهن شماره ۸ را بر تن خواهد کرد.

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 12:41 | آرشیو نظرات

 

                                                

آشنايي با بيوگرافي يک فوتباليست به شناخت بهتر اخلاق و حتي ويژگيهاي تکنيکي او کمک فراواني مي کند. به همين دليل زندگي ورزشي و شخصي کريس رونالدو برنده توپ طلاي اروپا و بهترين فوتباليست جهان در سال 2008 را با هم مرور مي کنيم. 

24 سال پيش، کريس رونالدو در دهکده فونچال واقع در جزيره کوچک ماديراي کشور پرتغال بدنيا آمد. پدرش ژوزه دينيس آويرو و مادرش ماريا دولارس دو سانتوس به همراه يک برادر به نام هوگو و دو خواهرش الما و کاتيا، خانواده شش نفره کريس را تشکيل مي دادند. نام دوم رونالدو را پدرش به خاطر علاقه اي که به رونالد ريگان رئيس جمهور سابق آمريکا داشت انتخاب کرد البته نه بدليل سياسي بلکه ريگان هنرپيشه مورد علاقه وي بود. رونالدو از سه سالگي فوتبال را روي ماسه هاي کنار ساحل ماديرا آغاز کرد و پس از ورود به مدرسه در سن شش سالگي جديتر به فوتبال پرداخت. کريس از کودکي طرفدار باشگاه اس ال بنفيکاي ليسبون بود ولي تقدير چنين رقم خورد که به تيم رقيب يعني اسپورتينگ منتقل شود. 

اولين بازي رونالدو در سن هشت سالگي براي تيم آماتور آندورينيا اتفاق افتاد که پدرش هم در همان باشگاه تدارکاتچي بود. در سال 1995 که کريس 10سال داشت، دو باشگاه خوب منطقه ماديرا يعني ماريتيمو و ناسيونال علاقه مند به امضاي قرارداد با او شدند؛ ماريتيمو که باشگاه بزرگتر منطقه است بخاطر از دست رفتن قرار ملاقات با "روي سانتوس" مربي آندورينيا، شانس بدست آوردن رونالدو را به همسايه خود يعني ناسيونال داد و کريس به آنها پيوست. پس از يکسال بازي در ناسيونال و بردن عنوان قهرماني رده نونهالان، فقط با سه روز تمرين به اسپورتينگ ليسبون مي پيوندد. کريس رفتن به اين باشگاه را مديون زحمات و پشتيباني مادرش مي داند. 

اولين بازي با اسپورتينگ 
اولين بازي رونالدو با پيراهن راه راه سبز و سفيد اسپورتينگ در برابر"موريرنسه" دو گل براي کريس نوجوان داشت که شروع خوبي در آلکوچته يا کارخانه فوتبال ليسبوني ها به حساب مي آيد. براي بازيهاي قهرماني جوانان زير 17سال اروپا به تيم ملي دعوت مي شود و اول بار توسط ژرارد هوليه سرمربي وقت ليورپول مورد توجه قرار مي گيرد، حالا رونالدو 16ساله است. مديران ليورپول با جذب کريس مخالفت کردند چون معتقد بودند که وي خيلي جوان است و فوتباليست بهتر از او فراوان. 

دلربايي از سر الکس 
در همين زمان اسپورتينگ در يک بازي اروپايي با يونايتد روبرو مي شود و با نتيجه سه بر يک به پيروزي مي رسد، آن شب سر آلکس مجذوب هنر جوانکي مي شود که مي تواند در دو گوش راست و چپ و با هر دوپا دفاع حريف را به هم بريزد. سال 2003 است و ديويد بکهام از منچستر به قصد مادريد جدا شده. پيراهن افسانه اي شماره هفت يونايتد بي صاحب شده ولي فرگوسن تصميم خود را گرفته؛ هفت به کريس رونالدو مي رسد و با 12.24 ميليون پوند، حالا يک شيطان سرخ است ... در فصل 2004-2003 نخستين نمايش جانشين روني برابر بولتون از دقيقه60 شروع شد، گل نميزند ولي يک پنالتي براي تيمش مي گيرد تا در جشن پيروزي چهار بر صفر شرکت کند. کريس تحت نظر سرآلکس پيشرفت مي کند؛ سال 2005 با نيستلروي در حين تمرين درگير مي شود، زمزمه ها براي ترک باشگاه به گوش مي رسد ولي نتيجه اين است: "رود" به مادريد مي رود و رونالدو قراردادش تا 2010 تمديد مي شود! 

درخشش با من يو و آغاز شايعات 
چند کارت زرد و قرمز نشان از ناپختگي ستاره جوان دارد، فرگوسن در من يو و اسکولاري در تيم ملي وارد عمل مي شوند تا کريس جوان بر اعصابش مسلط شود؛ 29 اکتبر 2005 هزارمين گل يونايتد را در ليگ برتر به ثمر مي رساند. اولين افتخار رونالدو بدست مي آيد: بهترين فوتباليست جوان سال از طرف فيفا؛ در آگوست 2003 برابر قزاقستان با پيراهن سرخ تيم ملي پرتغال ظاهر مي شود و به يورو2004 مي رود. با تيم المپيک در آتن 2004 بازي مي کند؛ "پدر مرد"، 7 سپتامبر2005 تنها چند ساعت پس از فوت پدرش مقابل روسيه بازي مي کند. 

در سال 2006 اولين گل جام جهاني خود را در برابر ايران به ثمر مي رساند و سپس در مرحله يک چهارم نهايي در 8 جولاي 2006 باعث اخراج هم تيمي خود وين روني مي شود البته در بازي ملي با انگلستان و از همين جا شايعات جدايي او از يونايتد آغاز مي شود. جو سنگين رسانه اي و اعتراض هواداران کريس را به سمت درب ورودي رئال مادريد هل مي داد ولي سرآلکس مانع اين اتفاق شد و با قهرماني يونايتد در فصل بعد، درايت خود را دراينباره به رخ کشيد؛ اوج رونالدو در فصل 2008-2007 رقم خورد جايي که با من يو 42 گل مي زند و علاوه بر ليگ برتر، قهرماني باشگاههاي اروپا را نيز جشن مي گيرد و کفش و توپ طلاي اروپا را مال خود مي کند؛ رئالي ها بلافاصله وارد عمل مي شوند و تمام تابستان 2008 را به تبليغ براي انتقال رونالدو به تيمشان مي گذرانند ولي بازهم دخالت فرگوسن نقشه ها را نقش بر آب مي کند: "من تصميم گرفتم با جان و دلم براي يونايتد بازي کنم"، اين جمله آب سردي بود بر سر رئالي هاي پرمدعا که ترانسفر کريس به مادريد را پايان گرفته مي پنداشتند. با اين حال فقط يک سا طول کشيد تا اين انتقال جنجالي دوباره به جريان بيفتد. 

حاشيه ها 
مورينيو ، کريس رونالدو را را بچه دهاتي بيسواد و بي شخصيت خطاب مي کند. مي گويد او لياقت موقعيتش را ندارد!؛ با انتشار اخبار مختلف درباره وضعيت اخلاقي کريس بعضي ها با او هم عقيده مي شوند؛ اکتبر 2005 پليس از او راجع به اتهام تجاوز به يک مدل در هتلي در شهر لندن تحقيق مي کند ولي تبرئه مي شود؛ آگوست 2006 خبر نامزدي او با "مرکه رومرو" زني مطلقه و شاغل در تلويزيون اسپانيا که 9سال از رونالدو بزرگتر است در رسانه ها مي پيچد. مرکه وجود اين رابطه را مي پذيرد ولي کريس هيچگاه رد يا قبول نمي کند؛ شايعات زياد ديگري دوروبر وي مي چرخد: نامزدي با "يوردانا ياردل" خواهر ماريو ياردل فوتباليست برزيلي باشگاه پورتو، رابطه با مانکن معروف "لورن فرين"، دوستي با "کريستينا کارلوس" ملکه زيبايي پرتغال و ...؛ شايد خريد خانه 3 ميليون پوندي در چشاير با لبخند شيطنت آميز کريس مرتبط باشد. در منطقه چشاير نژادي از گربه هاي خانگي زندگي مي کند که در روايات کهن انگليسي به حيله گر بودن معروفند و هميشه لبخندي مرموز بر لب دارند مانند گربه اي که در داستان آليس در سرزمين عجايب وجود داشت، درست مثل رونالدوي شيطان؛ کريس با حقوق هفته اي 120 هزار پوند حالا ديگر يک پسربچه ساده دهاتي نيست، بلکه با ثروتمندان پولدار معاشرت دارد. در مهماني هاي مجلل هاليوود در کنار هنرمندان مشهور ظاهر مي شود .درباره او مي گويند پا جاي پاي دوران جواني بکام مي گذارد و شايد هم بزودي در هاليوود ظاهر شود اما زندگي کريستيانو تماما خوشگذراني نيست، او در کارهاي خيريه نيز فعاليت مي کند: سال 2005 در فاجعه سونامي شرق آسيا با خريد خانه اي براي پسربچه 11 ساله و پدرش سمبل کمک به بازماندگان سونامي مي شود... 

امروز 
با تمام اين روايات حالا کريستيانو رونالدو در سن 24 سالگي گرانترين بازيکن جهان است. شايد به نظر برخي قهرماني به اعصاب خردکن و خودخواه به نظر برسد و شايد هم ستاره اي بي بديل، ولي براي دنياي فوتبال بازيکني است که مفتخر به عنوان "بهترين بهترينهاي اروپا" و "جهان" شده است. هم اکنون فصل تازه اي در زندگي حرفه اي کريس باز شده و روياي بازي در سانتياگو برنابئو به حقيقت پيوسته است. 
 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 12:26 | آرشیو نظرات
بیوگرافی ZGonalo Higuian
نام کامل:گونزالوجراردوهیگوین                        

روز تولد:۱۰ دسامبر ۱۹۸۷

محل تولد:برست فرانسه

قد:۱۸۳ سانتی متر                                         

نام مستعار:الا پتیا

پست :مهاجم

او یک فوتبالیست فرانسوی است که اصلیت آرژانتینی دارد هیگوین همکنون برای رئال مادرید در پست مهاجم در لیگ اسپانیا بازی می کندهیگوین در فرانسه متولد شده در حالی که پدرش یک آرژانتینی بود که در لیگ فرانسه بازی می کرد در ۱۰ ماهگی فرانسه را ترک کرد وتا جام جهانی ۱۹۹۸ به فرانسه باز نگشت .اودر جوانی دو دعوت نامه از تیمهای زیر ۲۰ سال فرانسه و آرژانتین دریافت کرد امادر ۱۵ نوامبر ۲۰۰۶ او ادعا کرد که هنوز تصمیم نگرفته است که برای کدام کشور بازی کند. هیگوین مانند ستارگان دیگر برای آینده خود نظر باشگاه هایی را به خود جلب کرده بود .او نگاه های تیم های بزرگی چون آث میلان .لاتزیو. رئال مادرید .منچستر یونایتد و چلسی را به خود جلب کرده بود و تیم های بزرگ فرانسه چون سنت جرمن پاریس و المپیاکو مارسی افرادی را برای دیدن بازی های او و توافق برای انتقال او به این تیمها به آرژانتین فرستادند .او توانست بازی خوبی را در دربی محلی بین بوکا جونیورز و لیور پلاته انجام دهد که در این خصوص میر دنیل پسران اعلان کرد که او دارای آینده بزرگ و شرنوشت مانند یک ستاره است دوره رسمی بین الملی او با نبرد با ترزگه آغاز شد زیرا ترزگه هم مانند او یک آرژانتینی بود که بازی در فرانسه را برگزید.هنگامی که فرانسه از او درخواست کرد که او تیم ملی خود را اعلام کند او اعلام کرد که شماره بیست فرانسه را می خواهد اما آنها اعلام کردندشماره ۲۰ را به او نمی دهند زیرا این پیراهن سال ها برای ترزگه بوده است.برادر جوان او فرناندو هیگوین است که برای نوا شیکاگو بازی می کند.بعد از آمدن ستاره کوچک (مارسلو رومرس)به تیم پایه رئال.هیگوین می خواست برای داشتن یک آینده روشن با بوکا قرارداد امضا کند که در آن زمان آث میلان خواهان پیوست او به این تیم بود.مدیر میلان اریدو بریدا بارها گزارش داده که به آرژانتین رفته تا مقدمات پیوست گونزالو هیگوین و رودریگو پالیگو را به این تیم فراهم کند. اما در ژانویه فصل نقل و انتقالات ورزشی اسپانیا رئال مادرید با موفقیت با هیگوین به مبلغ ۱۳ میلیون یورو قرارداد بست چونکه ریور پلاته مبلغ ۱۰ میلیون یورو را نپذیرفته بود.هیگوین ستاره ی جوانی است که بسیاری از تیمهای اروپایی برای قرارداد با او تلاش کرده بودند.هیگوین در این رابطه میگوید:من احساس می کنم که مفتخر شدم که مادرید به من توجه کرده است

 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:44 | آرشیو نظرات
                                   

 

رافائل فان در فارت متولد 11 فوریه ی 1983 در شهر هیمسکرک هلند می باشد . او بازی کن هلندی تیم رئال مادرید است که سابقه ی بازی در آژاکس و هامبورگ را نیز دارد. او پست اصلی اش هافبک هجومی است اما گاهی به عنوان بازی ساز نیز عمل می کند .
مادر او اسپانیایی و پدرش هلندی است و در 10 ژوئن 2005 او با مدل زیبا ی هلندی به نام سیلوی میس ازدواج می کند و در سال2006 از او صاحب پسری می شود .
فان در فارت از بازیکنان آکادمی آژاکس است .. آنجایی که ادوین فان در سار , دنیس برگکمپ و وسلی اشنایدر را به فوتبال حرفه ای دنیا معرفی کرد.

در فصل 01-2000 مربی وقت آژاکس او را به پست هافبک هجومی برد , که در آنجا به عنوان استعداد سال اروپا از نظر وب سایت معتبر ایتالیایی به نام کالچو منیجر(Calcio Manager) شناخته شد.
او در 2 فصل بعد به علت مصدومیتهای متعدد ماه ها از فوتبال دور بود ... در فصل 03-2002 او با وجود مصدومیت , در تنها 21 بازی برای تیمش , 18 گل به ثمر رساند
او در فصل 05-2004 از سوی رونالد کومان کاپیتان تیم شناخته شد . و وقتی همتیمیش زلاتان ابراهیمویچ به یوونتوس پیوست , مدتی به عنوان مهاجم بازی می کرد.
فان در فارت در 1 جوئن 2005 با قراردادی به ارزش 5.5 میلیون یورو به هامبورگ منتقل شد.او در فصل اول حضورش در هامبورگ گلزن ترین بازی کن تیم شد و توانست همراه تیمش مقام سومی لیگ و جام اینترتوتو 2005 را از آن خود کنند

در پایان فصل 08-2007 از سوی یوونتوس و اتلتیکو مادرید پیشنهاد هایی به او داده شد حتی اتلتیکو 15 میلیون بورو به او پیشنهاد داد . اما این رئال مادرید بود که در تاریخ 4 آگوست 2008 توانست با 13 میلیون یورو با او 5 سال قرارداد ببندد .که او تنها خرید تابستانی این تیم بود.

او ابتدا شماره 19 را داشت ,اما وقتی روبینیو به منچستر سیتی رفت و اشنایدر شماره اش را از 23 به 10 تغییر داد ... او نیز ترجیح داد 23 را انتخاب کند.
او اولین بازی فصلش را مقابل نومانسیا انجام داد که یکی از گلهای تیمش را به ثمر رساند تا تیم 4-3 بتواند پیروز شود .او 2هفته بعد در بازی با اسپورتینگ خیخون برای رئال هت-تریک کرد تا تیم 7-1 به پیروزی برسد.
آمار گلزنی او از این قرار است:
آژاکس : در 139 بازی 58 گل 
هامبورگ: در 105 بازی 48 گل
رئال مادرید: در 22 بازی 4 گل 
تیم ملی هلند: در 61 بازی 13 گل


 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:43 | آرشیو نظرات
راموس در روز 30 مارس 1986 در محله کاماس شهر سویا واقع در استان اندولوس اسپانیا به دنیا امد وی محصول تیم جوانان باشگاه سویا است .

 

                                        
او به خاطر دویدن های سریعش در سمت راست و ارسال توپ به محوطه جریمه و همچنین دفاع خوبش معروف است.

سویا
اولین پستی که راموس در ان بازی کرد دفاع راست بود پستی که راموس اکثر دوران بازیگری خود را در ان بازی کرده است .

راموس برای اولین بار در سن 17 سالگی برای تیم سویا در لالیگا به میدان رفت و بعد از 2 سال بازی کردن در لالیگا به همراه سویا به تیم رئال مادرید منتقل شد.

رئال مادرید
راموس 19 ساله در سال 2005 با 27 میلیون یورو به تیم اول پایتخت امد قراردادی که سر و صدای بسیار زیادی در مطبوعات اسپانیا به راه انداخت چون کارشناسان فوتبال معتقد بودند که پرداخت چنین مبلغی برای یک مدافع و ان هم با 19 سال سن بسیار زیاد است.

ولی فلورنتینو پرز رئیس وقت رئال مادرید به هیچ یک از این انتقادها توجه ای نکرده و این جوان اینده دار را به تیمش اورد که بعد ها ثابت شد انتخاب پرز یک انتخاب کاملا صحیح بوده است.

این بازیکن بعد از ورود به رئال مادرید شماره 4 را که پیش از ان متعلق به اسطوره و کاپیتان این تیم یعنی فرناندو هیه رو بود بر تن کرد.

او در ابتدا به عنوان مدافع مرکزی برای رئال مادرید به میدان می رفت و در بعضی از بازیها در پستهای مختلفی چون دفاع راست و هافبک دفاعی نیز به بازی گرفته شد ولی کم کم با امدن مدافعینی چون کاناوارو و په په این مدافع جوان به پست اصلی خود یعنی دفاع راست برگشت.

اولین گلی که راموس برای رئال مادرید زد در لیگ قهرمانان اروپا و در مقابل تیم المپیاکوس بود که در ان بازی رئال مادرید با نتیجه 2 - 1 شکست خورد.

در طول فصل 2007 - 2006 این مدافع توانایی خود را در سانتر کردن نشان داد که نمونه بارز ان گل اول رئال مادرید در دو فصل قبل به بارسلونا است.

در ان بازی که رئال مادرید میزبان بارسلونا بود راموس در دقایق ابتدایی بازی با سانتر خود رائول را در موقعیت گلزنی قرار داد و رائول نیز با ضربه سر توپ را وارد دروازه والدس کرد و رئال مادرید توانست در ان بازی با گلهای رائول و نیستلروی با حساب 2 - 0 رقیب سنتی خود را شکست دهد.


راموس یکی از مدافعینی است که با وجود پستی که دارد ولی گلهای زیادی به ثمر رسانده است و تاکنون برای رئال مادرید 20 گل به ارمغان اورده است.

در 9 می 2008 و در بازی مقابل اوساسونا راموس با دادن توپ به هیگوئین و گلزنی این ارژانتینی باعث قهرمانی زودهنگام رئال در این فصل از لالیگا شد.

تیم ملی اسپانیا
در سال 2005 راموس یکی از مهره های اصلی تیم زیر 21 سال اسپانیا محسوب می شد او همچنین در سال 2004 با 18 سال سن برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا بازی کرد که جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا نام گرفت که بعد ها این رکورد توسط سسک فابرگاس شکسته شد.

این بازیکن جوان توانست با بازیهای خوب خود در تیم رئال مادرید جای میشل سالگادو همبازی خود را در تیم ملی اسپانیا بگیرد.

سرجیو راموس یکی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 المان بود که در انجا نیز به عنوان دفاع راست بازی می کرد.

در سال 2008 راموس توانست به همراه تیم ملی اسپانیا بعد از 44 سال قهرمان اروپا شود و در جشن قهرمانی این بازیکن لباسی را بر تن کرد که عکس دوست فقدیش یعنی انتونیو پوئرتا بر ان حک شده بود.


 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:41 | آرشیو نظرات
           

 

بیوگرافی فابيو کاناوارو
نام کامل : فابیو کاناوارو ** زمان تولد : 13 سپتامبر 1973 ** مکان تولد : ناپل ایتالیا ** فد : 1.76 متر ** پست بازی : هافبک وسط **تیم فعلی : رئال مادرید


سابقه ی باشگاهی در یک نگاه :
1992 تا 1995 : ناپولی (68 بازی و 2 گل) ** 1995 تا2002 : پارما (212 بازی و 5گل) **2002 تا 2004 : اینتر : (50 بازی و 2گل) ** 2004 تا 2006 : یوونتوس : 76 بازی و 6 گل) **2006 تا ؟ : رئال مادرید ( 32 بازی و یک گل)


سابقه ی ملی در یک نگاه : 
1993 - 1996 : جوانان ایتالیا : (21 بازی بدون گل) ** بزرگسالان : 111 بازی و یک گل


عرصه ی باشگاهی :
فابیو کاناوارو در 13 سپتامبر 1973 در شهر ناپل پا جهان گشود . خانواده ی او فوتبالی بودند . ( پدرش پاسکواله در تیم گویگلیانو بازی می کرد ) . استعداد کاناوارو به سرعت در تیم ناپولی شکوفا شد . تیمی که در آن دوره بهترین دوران تاریخش را با حضور دیگو مارادونا و چیرو فریرا و کسب اسکودوتو طی میکرد .
فابیو به عنوان یک بازیکن جوان و نیمکت نشین در آن تیم بازی میکرد و به مرور زمان یکی از برترین اعضای این تیم شد . اولین بازی او در سری آ در 7 مارچ 1993 در تورین انجام شد . نگه داشتن مارادونا در این تیم به پول زیادی نیاز داشت و مسئولان ناپولی با فروش این بازیکن به پارما این پول ر


:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه ی بازیکنان رئال , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد